maanantai 15. heinäkuuta 2013

Apuva, minne seuraavaksi?

Heippa hei! Hermoheikki se täällä tällä kertaa. Olen ollut pitkään epävärma tulevaisuuteni suhteen, enimmäkseen tarkoitan koulutusta ja opintoja. En vain löydä sopivaa ammattia itselleni. En näe itseäni yhdessäkään ammatissa. Olen jo moneen otteeseen sanonut, että ammattia, joka sopisi minulle ei olla vielä edes keksitty.

Olen kyllä ajatellut yhtä linjaa, joka kiinnostaisi minua, mutta sinne hakee aivan älytön määrä ihmisiä, eikä sisään pääse kuin pieni murtoosa. Koska olen ruotsinkielisestä koulusta, luulen, että minulla on vielä huonommat mahdollisuudet päästä suomenkieliseen ammattikorkeakouluun. Pelkään myös, että kun menen johonkin kouluun ja huomaan sitten, että eihän tämä olekkaan minua varten. Tai sitten huomaan sen vasta sitten kun olen koulutusksen käynyt ja sinne meni sitten rahat ja aika hukkaan ja päädyn samaan pisteeseen.

Tiedän, että ei pitäsi jaakailla ja miettiä tuollasia asiota, vaan mennä sinne minne tuntuu eniten sopivalta juuri nyt. Mutta nämä päätökset voi muutta koko loppuelämäni jos vain niin tahdon.

Olen myös harkinnut yliopistoa, mutta uskon ammattikorkakoulun olevan se oikea valinta minulle vaikka kouluissa ei mitään hirveän suurta eroa olekkaan, kai?

Minusta tuntuu aina välillä, että olen ainoa joka ei vielä tiedä mitä tehdä elämällään. En ole stressanut asiasta niin paljon, mutta yhtäkkiä se vain iski kun katsoin OC:n jaksoa ja päänelikkö pääsi todistuksien ja ylistyksien kera koulusta ja suuntaavat collegeen.

Tahtoisin vain löytää sen oikean suunnan ja lähteä opiskelemaan johinkin uuteen paikkaan, muuttaa omilleen, tavata uusia ihmisiä jne. Mutta se suurin pulma on vielä ratkaisematta, minne. Ja sen jälkeen sinne pitäsi vielä päästä sisälle.

Noniin, enköhän minä ole jo purkanut fiiliksiäni jo tänne ihan tarpeeksi :D huomennä olen varmaan taas lopettanut tämän stressaamisen. Aina välillä saan tällaisia stressiaaltoja jaktoopikskelua ajatellessa. Mutta hyvää illanjatkoja teille ( tai oikeastaan jo yö, mutta anyways ).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti